maandag 19 januari 2015

Quilting graffity with my sketchbook and problems with my Husqvarna Sapphire

I have always some white sandwiches ready to quilt. I thought my machine was OK and I wanted to have some fun sewing graffity. I drwaw a lot last weeks so it was time for needle and thread. I draw patterns I want to use in my sketchbook. You can see the result

Ik heb altijd een paar witte sandwiches klaar liggen. Ik dacht dat mijn machine weer in orde was en wilde wat graffity quilten. Ik heb zoveel getekend, dat het tijd werd voor naald en draad en wat kadootjes om weg te geven.Ik tekende patronen in mijn schetsboek die ik wilde gebruiken. Uiteindelijk is dit het resultaat.

                                                                  This pattern is to big.

 When I want to quilt graffity I choose patterns and draw them on a page in my sketchbook, After sewing a pattern I will randomly choose another pattern of filling.  I add different borders around patterns and add echo quilting. In my opion there must be some equilibrium between the patterns. On a small smapler like this (14 inch x 18 inch) only patterns in the middle may dominate. So the pattern at the bottom right is too big.

Als ik graffity will quilten, kies ik patronen en teken die in mijn schetsboek. Na het naaien van een patroon kies ik willekeurig een ander patroon of een vuller. Ik naai verschillende randen langs patronen en naai echos om de randen. Op een kleine proeflap zoals deze (30 cm x 40 cm) mogen alleen patronen in het midden groot zijn. Het patroon rechtsonder is dus te groot geworden.


After sewing the first half hour everything was OK. Same pattern on the back and only the thread of the bobbin visible. But after that i hear the tension of my Husqvarna Sapphire 875Q quilting machine changing during sewing and the thread broke. I tried a lot, but the problem was not to solve. I finished the sampler just for exersice. I brought my expensive sewing machine to the dealer, who keeps it everytime three weeks, to say there is no problem. I need to use his brother thread and my problems will be solved! The Aurifill thread is the problem!!! I emailed this time Husqvarna, because I have three years garantee and want to use bautiful thread other quilters use and sew with no tension problems. I like to hear from toher bloggers if they have problems with the Husqvarna Sapphire too and if they have a solution for the problem.


Het eerste half uur naaien ging prima. De spanning was goed en de achterkant zag er mooi uit. Maar toen kamen er rare geluiden uit mijn machine en veranderde de spanning terwijl ik naaide. Na een paar minuten breekt steeds de draad en de achterkant ziet er afschuwelijk uit. Ik heb een Husqvarna Sapphire 875Q en nog twee jaar garantie. Ik ben mijn machine nu twee keer met deze klachten kwijt geweest bij de dealer en dan krijg ik de machine terug met de mededeling dat er niets aan de hand is. Ik moet hun brother garen gebruiken en geen garen die ik wil, zoals Aurifill, die zoveel quilters gebruiken. Ik heb nu naar Husqvarna gemaild en hoop dat zij een oplossing hebben. Heeft een andere blogger ook deze problemen met de Husqvarna Sapphire en daar een oplossing voor. Ik zou dat graag willen horen.


The terrible back.
Het borduurdraad dat ik gebruikt heb. A gift from a friend.

It is so nice of you stopping by,  Feel free to leave a comment.
If you have a question I will try to respond by e-mail. Please make sure your blogger profile is linked to your e-mail, otherwise I wont be able to e-mail you back.
If you need to reach me feel free to e-mail me: maartjequilt@gmail.com

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.
Heb je een vraag, dan wil ik die graag beantwoorden. Zorg dat je profiel gelinkt is aan je email, dan kan ik je bereiken.
Als je mij wilt bereiken, mail me dan naar: maartjequilt@gmail.com

Thanks so much for reading/dank je voor het lezen van mijn bericht.

Love from Amsterdam, keep quilting

Maartje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten