zondag 1 februari 2015

Tension problems again: no machine for two or three weeks

No finishes this week. Last week I made some mini quilts with less tension problems. Only a quilter would have seen that the tension was not equil everywhere.  But quilting my last graffity mini was terrible.  I heared the automtic tension changing during sewing! I made a picture of a detail of the  the back. Last month when I brought my machine to the dealer with the same tension problems.  After four weeks they did not look inside the machine at all, but sewed for a few minutes and they said the problem was my universal darning foot and the embroidery thread I use. I had to buy a Husqvarna darning foot and they let me pay 40 euro for the foot! 
After a month of sewing with terrible stitches at the back of my quilts, the wire at the top of the darning foot broke, so it did not hop anymore. I emailed Husqvarna and of course they told me to go to the dealer. But when I went to the dealer yesterday, they told me they will bring my machine to Husqvarna for the repair and Husqvarna replaced my darning foot. 
I read some bad reviews of my dealer on the Internet this week. I should have looked for reviews, before buying the machine.

Geen werk gemaakt deze week. Vorige week heb ik wat miniquiltjes gemaakt, dat ging redelijk. Mooi genoeg aan de achterkant om ze weg te geven. Alleen een quilter had gezien dat de spanning van het garen niet constant was. Mijn laatste graffity quilt was een ramp. Ik heb een detailfoto gemaakt van de achterkant. Om de paar minuten breekt de draad en aan de achterkant is allemaal bovendraad zichtbaar. Duidelijk is ook te zien dat de spanning van het draad voortdurend verandert. Ik hoor de automatische draadspanning schijven in de machine ook draaien tijdens het naaien. Twee maanden terug heb ik de machine naar de dealer gebracht. Die hebben de machine twee maanden gehouden, om er dan een paar minuten op te naaien. Toen werd geconstateerd dat er geen problemen waren. Het lag aan het borduurgaren dat ik gebruikte (waar mijn machine niet geschikt voor is, volgens hun) en het universele quiltvoetje dat ik gebruikte. Ik moest een Husqvarna quilt voetje voor 40 euro kopen (bij andere dealers 32 euro!!) . 
Na een maand met lelijk quiltwerk heb ik Husqvarna gemaild. Toen ik gisteren met mijn machine naar de winkel terug ging, werd me verteld dat de machine terug gaat naar Husqvarna en ik heb een nieuw voetje van Husqvarna gekregen.
Ik heb wat beoordelingen van mijn dealer opgezocht op Internet. Ik had dat moeten doen, voor ik daar mijn machine had gekocht.

Every two minutes the thread broke. And  'nested' upperthread at the back.

The top looks almost OK. 
I sew for more than 40 years on a Husqvarna 2000. I cleaned the machine myself and could fix everything. No problems at all. A few months ago I sewed together with my daughters mother in law for our grandchild, Kate. We used her Husqvarna 4000 and it sewed so well. I will try to buy this week an old Husqvarna 2000or 4000 and keep it to sew when my new machine is in repair.

Ik heb voor meer dan veertig jaar op een Husqvarna 2000 genaaid en zelf onderhouden. Helemaal nooit problemen Een paar maanden terug naaide ik samen met de andere oma van kleindochter Kate op haar oude Husqvarna 4000. Ook die machine naaide als een zonnetje. Ik ga van de week op Marktplaats een oude Husqvarna 2000 of 4000 kopen, zodat ik kan naaien als mijn nieuwe machine bij de dealer is. Leve Marktplaats!!!

It is a little bit winter in The Netherlands. A little bit snow and a little bit cold, but the sun is shining. My hubby is a victim of this little bit winter. He is running two times a week about 10 km, but last week he run on some snow  with to little warming up. He has a big muscle injury and a lot of pain So he needs to sit in his chair with a thick leg up and he is depended on my qualities as a nurse.

Hoewel het maar een beetje winter is in Nederland is mijn man al een  'slachtoffer' van de kou. Zoals altijd ging hij trimmen, maar met dat beetje sneeuw en weinig warming up, heeft hij een flinke spierscheuring in zijn been. Met een dik been omhoog zit hij nu in zijn stoel en is afhankelijk van mijn kwaliteiten als verpleegster.

It is so nice of you stopping by,  Feel free to leave a comment.
If you have a question I will try to respond by e-mail. Please make sure your blogger profile is linked to your e-mail, otherwise I wont be able to e-mail you back.
If you need to reach me feel free to e-mail me: maartjequilt@gmail.com

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.
Heb je een vraag, dan wil ik die graag beantwoorden. Zorg dat je profiel gelinkt is aan je email, dan kan ik je bereiken.
Als je mij wilt bereiken, mail me dan naar: maartjequilt@gmail.com

Thanks so much for reading/dank je voor het lezen van mijn bericht.

Love from Amsterdam and keep quilting

Maartje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten