vrijdag 3 juli 2015

Ready to give a away all three ZebraZ finishes

Three ZebraZ quilts finished !!!!
Finally the last ZebraZ quilt is finished!!!
It started with one fun ZebraZ block  for a baby quilt. I did not like piecing, but the ZebraZ van SewFreshQuilts were so fun, that I wanted to try to sew some ZebraZ  blocks. I looked for fabric stores  to buy different black and white fabrics and sewed a  pile with ZebraZ blocks. When I was ready to assembly the top, I realised there were to much ZebraZ blocks for one top. The block was bigger than I realised. So I had enough ZebraZ to sew three tops! I only needed to sew some more birds blocks for the design. Last week I quited the last ZebraZ quilt and this morning I binded it. Today all three quilts go to my daughter in law. The toddler quilt is for her son Guus, the doll quilt is for her daughter Sascha and the baby quilt is for her sister, who will have a child soon. I showed Sascha her quilt and told her about the other quilts and aksed her to keep it a surprise for her mother. She is only five, but she kept this secret!! So it is a comlete surprise for my daughter in law.

Eindelijk zijn de ZebraZ quilts af.
Het begon met een grappig ZebraZ blok van SewFreshQuilts. Ik hou niet van blokken naaien, maar de zebrablokken waren zo leuk, dat ik het moest proberen. Ik kocht steeds meer zwarte-witte lapjes in allerlei verschillende winkels en naaide steeds meer Zebra blokken. Toen ik zover was dat ik een top kon naaien, bleek dat ik veel te veel blokken had. Ik had me in de grootte vergist. Ik had genoeg blokken om drie quilts te maken. Er moesten alleen een paar vogelblokken bij voor het ontwerp. De laatste quilt heb ik van de week doorgestikt en vanochtend afgebiesd. Vandaag geef ik de quilts aan mijn schoondochter. De grote quilt is voor haar zoon Guus, het poppenquiltje is voor haar dochter Sascha en de babyquilt voor haar zus, die gauw moeder wordt. Sascha heeft haar quilts al gezien, maar ze heeft 'het geheim' bewaard voor haar moeder. Dus het is echt een verrassing. Ik ben benieuwd hoe mijn schoondochter reageert.

The toddler quilt for Guus.
I needed to rip out quilting rows in the middle
May be I need a new  walking foot.
Baby quilt
Doll quilt voor  Sascha

The quilts have soft fleece backing.


Finally it is summer in The Netherlands, but we have record temperatures. So we live outside and very slow. That is one of the joys of retirement!

Fijn dat het nu eindelijk hier zomer is. Met deze reordtemperaturen leven we buiten en erg langzaam. Dat is een van de voordelen van met pensioen zijn!

It is so nice of you stopping by.  Feel free to leave a comment. I love it.

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.

Love from Amsterdam and keep quilting and sewing

Maartje

maartjequilt@gmail.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten