Posts tonen met het label ZebraZ. Alle posts tonen
Posts tonen met het label ZebraZ. Alle posts tonen

vrijdag 3 juli 2015

Ready to give a away all three ZebraZ finishes

Three ZebraZ quilts finished !!!!
Finally the last ZebraZ quilt is finished!!!
It started with one fun ZebraZ block  for a baby quilt. I did not like piecing, but the ZebraZ van SewFreshQuilts were so fun, that I wanted to try to sew some ZebraZ  blocks. I looked for fabric stores  to buy different black and white fabrics and sewed a  pile with ZebraZ blocks. When I was ready to assembly the top, I realised there were to much ZebraZ blocks for one top. The block was bigger than I realised. So I had enough ZebraZ to sew three tops! I only needed to sew some more birds blocks for the design. Last week I quited the last ZebraZ quilt and this morning I binded it. Today all three quilts go to my daughter in law. The toddler quilt is for her son Guus, the doll quilt is for her daughter Sascha and the baby quilt is for her sister, who will have a child soon. I showed Sascha her quilt and told her about the other quilts and aksed her to keep it a surprise for her mother. She is only five, but she kept this secret!! So it is a comlete surprise for my daughter in law.

Eindelijk zijn de ZebraZ quilts af.
Het begon met een grappig ZebraZ blok van SewFreshQuilts. Ik hou niet van blokken naaien, maar de zebrablokken waren zo leuk, dat ik het moest proberen. Ik kocht steeds meer zwarte-witte lapjes in allerlei verschillende winkels en naaide steeds meer Zebra blokken. Toen ik zover was dat ik een top kon naaien, bleek dat ik veel te veel blokken had. Ik had me in de grootte vergist. Ik had genoeg blokken om drie quilts te maken. Er moesten alleen een paar vogelblokken bij voor het ontwerp. De laatste quilt heb ik van de week doorgestikt en vanochtend afgebiesd. Vandaag geef ik de quilts aan mijn schoondochter. De grote quilt is voor haar zoon Guus, het poppenquiltje is voor haar dochter Sascha en de babyquilt voor haar zus, die gauw moeder wordt. Sascha heeft haar quilts al gezien, maar ze heeft 'het geheim' bewaard voor haar moeder. Dus het is echt een verrassing. Ik ben benieuwd hoe mijn schoondochter reageert.

The toddler quilt for Guus.
I needed to rip out quilting rows in the middle
May be I need a new  walking foot.
Baby quilt
Doll quilt voor  Sascha

The quilts have soft fleece backing.


Finally it is summer in The Netherlands, but we have record temperatures. So we live outside and very slow. That is one of the joys of retirement!

Fijn dat het nu eindelijk hier zomer is. Met deze reordtemperaturen leven we buiten en erg langzaam. Dat is een van de voordelen van met pensioen zijn!

It is so nice of you stopping by.  Feel free to leave a comment. I love it.

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.

Love from Amsterdam and keep quilting and sewing

Maartje

maartjequilt@gmail.com



woensdag 24 juni 2015

A ZebraZ finish and a crib

It is true, when you have been ill, you value the small things in life more. I enjoyed a walk and a lunch with my two daughters in the gardens of Castle Groeneveld. Since my youngest daughter is a mother too, we are more together.

Het is waar: als je ziek geweest bent, waardeer je kleine dingen meer. Ik heb genoten van een wandeling en lunch met mijn beide dochters in het park van kasteel Groeneveld. Nu mijn jongste dochter ook moeder is zijn we meer samen.

Castle Groeneveld in Baarn, 30 km away from Amsterdam
The parc of the castle

My daughters with Kate
Kate with her proud aunt
Kate will not be the youngest in the family for long. My husbands son will have a baby in December. I used their Moses basket for Kate. So I decided to renew the bedding before I returned the basket. They choose a blue fabric with funny little snails. I will knit a blanket and sew some sheets, before I return it.

Kate zal niet lang meer de jongste van d familie zijn. Mijn mans jongste zoon en zijn vrouw krijgen in december weer een kleintje. Ik heb hun Moses mandje gebruikt voor Kate. Daarom heb ik het mandje opnieuw bekleed voor hen. Ze hebben een stofje met grappige, kleine slakjes uitgekozen. Ik wil nog een dekentje breien en een paar lakentjes naaien, voor ik het mandje terug geef.



Another finish this week is my second ZebraZ quilt: a baby quilt. Now I need to finish the ZebraZ todler quilt. The quilt is already sandwiched, so I only need to to quilt and bind it.  I wanted to quilt the ZebraZ quilts with zebra traces, but the quilts are backed with red fleece.  So I use my walking foot to quilt this time. Free motion quilting is for me the most fun part of making a quilt, so I will not use fleece backing often.

Van de week heb ik ook mijn tweede ZebraZ quilt, een babyquilt, afgemaakt. Nu moet ik alleen nog de ZebraZ kleuterquilt afmaken. De top is al klaar en gesanwiched, dus alleen nog quilten en afbiezen. Ik wilde de quilts quilten met een patroon van sporen pootafdrukken van zebra's, maar omdat de achterkant van fleece is, heb ik besloten om mijn dubbele transportvoet te gebruiken voor het quilten. Quilten uit de vrije hand, gaat niet zo makkelijk met fleece.

Pattern blocks: Sew Fresh Quilts
Red fleece backing. It makes free motion quilting almost
impossible, but the quilts are so soft!!!!
Two ZebraZ quilts finished, one to go before I
give them to my eldest daughter in law.

It is so nice of you stopping by.  Feel free to leave a comment. I love it.

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.

Love from Amsterdam and keep quilting and sewing

Maartje

maartjequilt@gmail.com